onsdag 19. januar 2011

Tips ønskes!

Jeg har et gelender som jeg ikke helt finner roen med. Da vi flyttet inn hit var gelenderet grått- men ifjor bestemte jeg meg for å male det svart. Nå derimot lurer jeg på om det skal males hvitt. Optimalt skulle jeg ønske meg et helt nytt gelender og trapp- men den kostnaden er vi ikke klar for enda. Gelenderet går fra første og opp til loftet. Se vekk fra sparkelflekker og pågående småprosjekt (-og at jeg ikke er noen fotograf...:) Men jeg trenger tips fra kreative sjeler:) Noen som har tips til en fin forandring? Skal gelenderet byttes ut eller males eller...? HJELP!:))

10 kommentarer:

Anonym sa...

Hei, hei, jeg syns du absolutt skulle male det hvitt...det blir nok bra :o)
Klem Sigrun

Fru R. sa...

Heia
Hvor ofte finner en slike gelendere, en sjeldenhet. Jeg ville malt det eventuelt. Men nå liker jeg det i svart jeg ...har jo sett det live.
Klem fra søs

mona.z sa...

Jeg synes du bør gå for hvitt høyglans :)

Høytrykk sa...

Jeg ville ha malt det hvitt jeg. Matt maling tror jeg. Det er jo et gelender, og på gelendere blir det fingermerker...

Inger Johanne sa...

Oi! Fint gelender! Men eg forstår kva du meiner med fargen. Ville iallefall hatt detaljar i svart, for å "lande" fargen.
Men malar du den i ein annan farge, f.eks ein knallfarge du likar - er det sikkert lurt å gjere det same. Altså detaljar i same, evt kontrastfarge. Kvitt er safe. Malar du det i ein farge derimot, kan det bli ganske så tøft. Kva med ein pastellfarge, viss du likar det? Ser for meg syrinlilla, eller lys turkis f.eks. Hadde blitt knallfint:-)

Lykke til med valget då;-)

Fru Trippel sa...

Så kjekt med så mange gode råd:) Får gå litt i tenkeboksen:)
Klem fra meg

Tove sa...

FOR et gelender! Må du aldri kvitte deg med! Svart var kult synes jeg, men trenger "å lande" som det ble sagt her. Svarte og hvite fliser (keramiske, linoleum e.l.) på gulvet nede vil gjøre susen.

malinsinterior sa...

Det var tøft i svart, men tror det kunne vært like fint i hvit også :)

HiH sa...

Hvitt!

Kissamelissa sa...

Knall gult! Sånn som TV'en din! Har tro på at det blir fint, selv om det ikke passer så godt i forhold til fargene du har på de redigerte bildene. I virkeligheten derimot... GO GIRL!


Blogglisten