søndag 23. januar 2011

Downtown Abbey

Ikveld benker jeg meg foran tv´en for å se foreløpige siste episode av "Downtown Abbey". Det er ingen som kan lage tv- serier som engelskmenn. Jeg har alltid vært tilhenger om det seg være engelsk krim, engelsk komedie eller storslåtte engelske drama - som tv- serien Downtown Abbey. Handlingen foregår på et gods i 1912. Der følger vi livet til familien som bor der og tjenerne som jobber der - med alt det innebærer av intriger, håpløs kjærlighet og drama. "Downton Abbey is what television should be" som en engelsk journalist skrev- og jeg er helt enig:) Og så alle de flotte kjolene....sukk...:)(Et aldri så lite sidespor her på bloggen min:)

Stavangernorske bloggkart!

8 kommentarer:

Fru R. sa...

Eg bare elske den serien, kunne sett på den 7 dager i uken :-)
Sånne kjoler prøvde i New Orleans, fantastisk.
Klem

Lene sa...

Heisann:)

Så utrolig fin blogg du har!!:)

Jeg har bare blitt helt frelst i denne serien, og kan nesten ikke vente til i kveld. Så utrolig mye fin å se på for øyet, og jeg er helt enig: engelskmenn kan tv!!:)

Ønsker deg en fin søndag, og en nydelig uke:)
Klems fra Lene.

Concept Interiors sa...

me too!er totalt i jane austen modus!Har til og med jane austen filmen med keira knightly på dvd.....Er det sense and sensibility?Husker ikke navnet, men den er utrolig fin, spesielt når Mr Darcy kommer gående over jordet, i den lange frakken, i morgenlyset.. ...

Som du sa, de får det til i England!Håper på mer drama her hjemme og, alla Harry&Maud:)

Concept Interiors sa...

det var pride and predudice jeg mente, veldig bra:)

Fru Trippel sa...

Ååååå, jeg elsker Pride and Prejudice!!!:)

Anne Karins Mat og Vin sa...

Hei på deg!

Fant veien inn til deg via Fru R.:))
Så gøy å se at du også liker Downtown Abbey, jeg ELSKER den serien, ja faktisk liker jeg det meste BBC produserer og er helt enig med deg i at BBC slår fletta av de fleste produsentene. Ingen kan lage film og serier som dem!:))
Jeg er også opptatt av interiør, men er ikke lidenskapelig opptatt av det. Liker å pusse opp, pynte og lese magasiner, men følger ikke så nøye med som mangen andre gjør.
Jeg legger meg som følger og gleder meg til å bli bedre kjent med deg:))
Nå skal du og jeg kose oss med kveldens episode, enjoy:-))
Klem fra Anne Karin

Concept Interiors sa...

OMG!Hvordan skal vi klare å vente på nye episoder!Så for meg happy ending i går kveld jeg.
Dvs at Bates fikk hun søte, blonde, og at Mary og Matthew kranglet og så ble kjempe keene, men neida, nå må vi vente.........Blah!

Anne Karins Mat og Vin sa...

Hei igjen:)

Så kjekt du ville følge meg også, alle tiders:-))
Ble kjempe skuffet av avslutningen i går, hvor lenge må vi vente nå...!?

Her er det leksetid med junior, peisen har varmet huset godt opp og stearinlysene er tent. En herlig mandagskveld er foran oss, kos deg med dine kjære du også:-)

Klem Anne Karin


Blogglisten