torsdag 27. januar 2011

Mur vs betongvegg

Jeg har lenge hatt lyst på en vegg i "gammel" mur eller betong. Trenger ikke være en stor vegg, har bare så lyst på detaljen. Men hva er finest egentlig?
Synes fargetonen i denne murveggen er rålekker.
Og en vegg med den rette industrielle looken er heller ikke feil.
Mur? Eller...
Betong?
Det tryggeste er vel kanskje å prøve en vegg med tapet- som her i betongimitasjon (betongvegg.no), eller....
....i murimitasjon. Utifra bildene ser det ihvertfall skrekkelig ekte ut. Blir kanskje ikke like livaktig på nært hold?:)
Jeg har plassert min blogg i Stavangernorske bloggkart

3 kommentarer:

Anne Karins Mat og Vin sa...

Hei på deg!

Syns det er stor forskjell på mur og betong. Betongvegger passer best i mer nymoderende byggestil, melkekartonghus som min sønn kaller det he he. Murstein er kanskje lettere å tilpasse og har jo en utrolig flott og livaktig utseende. Tapet som ser ut som en vegg ville jeg ikke valgt... Men som din søster pleier å si: "smaken er som baken", og godt er det, så finnes det noe for oss alle:-)) Lykke til på jakten!

Klem fra meg til deg!
Anne Karin

Kirsti sa...

Jeg syns betong er veldig tøft om dagen. Litt rått og naturlig. Men syns helt klar det også var veldig kult med murveggen med skrift. det har jeg faktisk ikke sett før. Men alt med måte...

Fargerike Dagny sa...

Jeg synes murstein ser veldig veldig veldig bra ut! :)


Blogglisten