torsdag 30. desember 2010

Nyttårstradisjonen tro:)

En gang i året lager jeg- om jeg så skal si det selv- verdens beste sjokolademousse:) Den er kun forbeholdt nyttårsaften. Ikke fordi den er så avansert å lage men fordi du må bruke et år på å jobbe av deg alle kaloriene i etterkant:) Jeg pisker først egg og melis til eggedosis...
Mens sjokoladen står og smelter i vannbad sammen med litt smør.
Etterpå blander jeg den smelta sjokoladen inn i eggedosisen.
Deretter pisker jeg krem og vender sjokoladeeggedosisen forsiktig inn.
Og voila- etter en obligatorisk smak med SPISESKJE- så er herligheten klar til å stå til kjøling.
Og etter lammelåret imorgen kveld så skal desserten nytes! Det pleier å bli ganske stille rundt bordet når folk begynner å forsyne seg av denne- nytelse på høyt nivå.  NAAAMMMM:))))

Ingen kommentarer:


Blogglisten