torsdag 30. desember 2010

Et halvår

JULI. Da har jeg oppholdt meg i blogglandia i ganske nøyaktig et halvår. Det hele startet midt på sommeren etter at jeg hadde kommet hjem fra et fantastisk opphold i Berlin. Den grønne- og den røde (- bildet nedenfor) mannen ble med oss hjem derfra.
Og siden vi ikke stoler helt på ungenes nøkkelferdigheter så ble denne en grei ordning å ha på badedøra.
Bikkja ble tidlig introdusert. Her i sin vante positur foran terrassedøra.
Og så har han verdens mest manipulerende blikk:)
Jeg ga tidlig uttrykk for mitt behov for større garderobeplass- helst et walk in closet.... Imens brukte jeg klesstativ i stuen oppe. Det skal sies at garderobeproblemet på ingen måte er løst enda...men kanskje i 2011???
AUGUST. Bildet som jeg hadde lappet sammen året før sto på gulvet inne i stuen i sommer. Nå har det fått sin egen vegg som det pryder flott.
Jeg gav min takk til regnet som sørget for at jeg slapp å vanne blomstene hver dag i sommer:)
Dette er det stedet i huset som blir ommøblert oftest. Både bordet- med alt oppå, speilet over tv´en og det grønne kubildet (som en så vidt skimter) har blitt flyttet til helt andre plasser i huset. Innerst inne vet jeg at møbleringen av dette stedet ikke vil roe seg før det kommer inn en "Eames Rocker" og tar kontroll over det hele...:))))
SEPTEMBER. Enn så lenge skinte sola og lyset var perfekt til å ta bilder i.
Og så fikk jeg gjort noen innkjøp som jeg hadde siklet etter lenge. Kitchen Aiden har vist seg å bli en god venn.
Og Kubus- lysestaken...vel, hvem kan vel stå imot den:)
OKTOBER. Og så fikk jeg laget meg et nytt bildet av min store helt Streken. Ungene var kjempeimponerte- selv om de mente jeg hadde glemt en strek....:)
Så var det gjenbruk av ting som egentlig bare sto og ventet på sitt siste hvilested- nemlig containeren. Så denne stolen dro jeg med meg hjem:) Nå står den og koser seg i stuen med et saueskinn som varmer den i kulden.
Kartet skulle også kastes?!?! Så det pryder nå veggen i tv- stuen.
En gammel kommode ble malt tilbake til heder og verdighet.
NOVEMBER. Kjøkkenet fikk atter en gang et nytt bildehjørne:)
I november skulle jeg endelig til London- med dertilhørende blogg- og interiørpause:)
Men tilbake til virkeligheten igjen tok jeg fatt i enda et gammelt kart. Faktisk så gammelt at ungene kan bli vranglærte hvis de kikker for mye på det:) Kartet skråstilte jeg og festet det på et lerret.
DESEMBER. Første helga i advent og to engler får være med å pynte opp i adventstiden.
Og jeg skulle prøve meg på allslags nye oppskrifter. Fudgen ble dekorativ i norgesglasset- men komplett uspiselig...:)
Snart skal juletreet inn. Julekort pryder veggen og nissejenta koser seg i vinduskarmen. Her ser dere forresten den gamle stolen (- ytterst til høyre:) med saueskinnet i. Varmer godt når kulda satte inn til jul.
Lillejulaften ble treet pyntet....
...og alle hjerter gledet seg:) Så skal det bli spennende å se om jeg klarer å holde bloggingen ved like ut i 2011. Håper alle får et fint år i vente!:)

2 kommentarer:

Fru R. sa...

Heia søs
Du burde kanskje ta deg en tur ut i denne butikken.(Ligger på Sola)

http://bohemia-shop.blogspot.com/

Vi har fått inn de råeste industrilampene fra BTC og flere nye fat fra Ibride.... nydelig.

Fru Trippel sa...

Ja, gjett om jeg har hatt den i kikkerten:) Har bare ikke kommet meg ut dit...


Blogglisten